Dezvoltarea copiilor

Parentingul pozitiv și stilul autoritativ: exigență, sprijin și autonomie

Dintre toate stilurile de parenting, stilul autoritativ este asociat cu cele mai multe beneficii pentru copil. Parentingul pozitiv implică un stil autoritativ, dar și sprijinirea autonomiei și explorării mediului.

Efectele expunerii la ecrane asupra copiilor preșcolari

Expunerea exagerată la telefoane, tablete și alte ecrane este asociată cu o încetinire a dezvoltării neuro-cognitive. Părinții pot preveni aceste efecte prin limitarea accesului, dar și prin controlarea modului în care aceste tehnologii sunt folosite.

 

Bullying-ul nu este un "rit de trecere"

Bullying-ul nu este nici inevitabil, nici o parte normală a copilăriei, ci mai degrabă o formă inutilă de violență căreia părinții și profesorii recaeptivi și grijulii îi pot pune capăt. Bullying-ul reprezintă un comportament intenționat ostil, realizat în mod repetat și care implică un dezechilibru de putere.

Relația părinților cu copiii: plasă de siguranță împotriva bullying-ului

Bullying-ul este un fenomen răspândit în rândul copiilor și tinerilor. Chiar dacă nu are o soluție simplă, părinții sunt cei care pot să ajute cel mai mult, acordând timp, dezvoltând o relație de încredere reciprocă cu copilul lor, ascultând și oferind sprijin.

Tulburări specifice de învățare: cum le recunoaștem și ce putem face

Tulburările specifice de învățare - cum sunt dislexia, disgrafia și discalculia - sunt de multe ori responsabile de dificultățile pe care le întâmpină copiii la școală. Acestea nu au legătură cu inteligența copilului și nici cu motivația acestuia, dar pot fi depășite cu ajutor specializat.

Stilurile de atașament și formarea lor în copilărie

Modul în care părintele sau figura de atașament răspunde la nevoile fizice și emoționale ale copilului determină stilul de atașament al acestuia. Studiile experiementale au identifica patru stiluri: securizant, anxios, evitant și dezorganizat. Atașamentul determină cum ne vedem pe noi înșine, lumea și pe ceilalți.