Vizualizarea unui loc sigur și plăcut

wellbeing on a beach

Avem o capacitate remarcabilă de a ne induce singuri diferite stări mentale și fizice. Putem folosi această capacitate eficient și cu ușurință pentru a ne calma, a elimina tensiunea din corp și a ne da o stare de bine. Iată cum putem să ne folosim imaginația în acest sens:

Pregătirea

Sunt puține condiții necesare pentru a putea folosi această tehnică. Trebuie să găsiți o încăpere liniștită, să ne găsim o postură relaxată culcat sau șezând. Înainte de a începe, încearcă să identifici mușchii pe care îi ai încordați și să îi detensionezi cât poți.

Apoi, înainte de a începe, trebuie să îți alegi un loc în care te simți în siguranță, confortabil, liniștit, unde nu există nici un pericol și nici o sursă de tensiune sau iritare. Poate fi un loc cunoscut, un loc dintr-un roman, poveste sau film sau un loc pe care l-ai construit tu în imaginație. Acest loc de siguranță trebuie să aibă o cale de acces ce poate fi parcursă mental și o intrare.

Locul sigur

Pentru fiecare dintre noi, acest loc sigur e altul. Poate fi la capătul unui drum care duce spre un lac. Ducându-te spre el poți să simți iarba sub tălpi și poți vedea munții în depărtare. Poți auzi păsările ciripind și poți vedea soarele reflectat în apa cristalină a lacului.

Sau poate că locul tău de siguranță e o bucătărie ce strălucește de curățenie, prin fereastra căreia poți vedea ramurile înflorite ale cireșului din curte. În cuptor se coace o plăcintă cu măr și scorțișoară și pe masă te așteaptă o cană de ceai fierbinte…

Poate fi un loc din copilărie sau dintr-o vacanță…

Instrucțiuni

Pentru a ajunge în acest refugiu interior, în locul tău de siguranță, începe prin a te așeza în încăperea liniștită și în poziția relaxantă.

Închide ochii…Și imaginează-ți că începi călătoria spre acest loc din interiorul tău.

Vizualizează cum, înainte de a păși pe drumul spre acest loc, lași undeva deoparte toate grijile, toate supărările. Poate le vezi ca un bagaj pe care îl lași din spate undeva, pe jos sau poate ca un ghem întunecat de gânduri pe care îl pui undeva deoparte.

Începe călătoria spre locul tău de siguranță…Vizualizează drumul până la el…fiecare pas…Simte suprafața de sub tălpi…Uită-te în jur…Ce vezi? Ce auzi? Ce mirosuri simți?

Înaintează spre acel loc și fii atent(ă) la toate detaliile…iar când ai ajuns, ia-l în stăpânire. Cu toate simțurile tale..Ce vezi în jurul tău? Ce auzi? Ce culori îți atrag atenția? Poți atinge ceva? Ce textură are? Poate e un covor de iarbă, poate e nisipul fin de la malul mării sau poate că e materialul moale al brațului unei canapele comode…Angajează-ți toate simțurile pentru a lua în stăpânire acest loc.

Aici, în refugiul tău interior, găsește locul acel loc perfect în care te poți așeza și te poți relaxa complet și de unde ai putea savura pe deplin bucuria de a fi acolo…poate fi un fotoliu, o pătură moale, un pat confortabil….observă sunetele din jur, luminile și umbrele, mirosurile pe care le simți….

Rămâi câteva minute în acest loc unde te simți relaxat, confortabil și în deplină siguranță. Trăiește complet experiența de a fi relaxat(ă), senin(ă), liniștit(ă).

Întipărește-ți în memorie detaliile acestui loc cât de bine poți…sunetele, texturile, lumina…și adu-ți aminte că te poți întoarce aici oricând ca să găsești pacea și relaxarea de care ai nevoie. E locul pe care mintea ta l-a creat pentru a te putea refugia aici oricând vei simți nevoia să te încarci cu sentimentul deplinei siguranțe pe care o simți aici….”Aici mă pot relaxa”, ”Aici mă simt pe deplin în siguranță”…

Rămâi aici cât ai nevoie…iar când decizi să pleci…fă-o tot pe același drum pe care ai venit și fii atent(ă) la detaliile pe care le remarci de-a lungul drumului…lucruri pe care le vezi, sunete pe care le auzi…Uită-te înapoi și apreciază imaginea acestui loc în care te simți în deplină siguranță, reamintindu-ți că ți-e accesibil oricând, în intimitatea propriei tale minți….”Acesta este spațiul meu de siguranță, refugiul meu interior. Pot veni oricând să mă încarc cu cele bune…calm, pace, seninătate…”

Deschide ușor ochii și revino în momentul prezent, mai calm și mai pregătit să faci față provocărilor.

Sursa: Davis, M., Eshelman, E.R., McKay, M. (2019). The Relaxation an Stress Reduction Workbook. New Harbinger Publications, Inc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.