Grija de sine (self-care)

Abuz și vindecare

Vindecarea în urma relațiilor abuzive emoțional este un proces multifațetat și foarte personal. E nevoie de acceptare și conștientizarea emoțiilor noastre, de exprimarea sănătoasă a furiei și refacerea atașamentului, de dezvoltarea sentimentului de autonomie și de afirmarea cu curaj și compasiune a ceea ce suntem.

Kintsugi - arta cicatricilor prețioase

Kintsugi este o străveche artă japoneză de reparare a vaselor ceramice cu rășină și praf de aur. Este o metaforă a curajului nostru de a ne suma rănile, cicatricile și vulnerabilitățile și de a ne reîntregi în ființe mai rotunde și mai autentice.

Diamantele din noroi sau creșterea post-traumatică (post-traumatic growth)

Creșterea post-traumatică e, de fapt, schimbarea psihologică pozitivă care apare ca rezultat al luptei cu circumstanțe dificile de viață. E un fenomen psihologic care însoțește cele mai diverse tipuri de traumă. Căutarea sensului este elementul esențial în creșterea post-traumatică.

Yoga și reconectarea cu corpul nostru - o piesă în recuperarea după traumă

Yoga e un sistem integrat de practici care include posturi fizice (asane), tehnici de meditație și tehnici de respirație (pranayama) cu efecte asupra sănătății noastre fizice și psihice. În ultima vreme se strâng tot mai multe dovezi pentru eficiența practicii yoga ca tratament complementar în recuperarea după traumă.

Compasiunea față de sine: o idee exotică?!

Grija față de noi înșine și compasiunea cu care ne tratăm în momentele de suferință nu sunt nici semne de egoism, nici de îngăduință excesivă. Sunt semnele unei atitudini sănătoase față de noi, fundamentul unei relații sănătoase cu noi înșine. Semnul că merităm ne tratăm pe noi înșine la fel cum îi tratăm pe ceilalți atunci când le este greu.

Despre grija de noi înșine (self-care)

Relația cu noi înșine este cea mai importantă relație. De ea depinde calitatea tuturor celorlalte relații din viața noastră. De aceea, grija față de noi înșine trebuie să devină o prioritate.